اولین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی – دانشگاه آزاد کرج

اولین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی – دانشگاه آزاد کرج
معرفی مسابقات

اولین دوره مسابقات  سراسری متالوگرافی-دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

 ۲۸ و ۲۹ مهر ۱۳۹۵

مسابقات ملی متالوگرافی به‌حق بزرگ‌ترین آوردگاه کشوری در سنجش دانش فنی و مهارت عملی دانشجویان، در حوزه علم بلورشناسی و متالوگرافی می‌باشد. نخستین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی با تصویب در سازمان علمی مهندسی مواد و همچنین با اهتمام انجمن علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در تاریخ ۱۵ خرداد سال ۱۳۹۵ و با شعار «علم تا عمل، اقدام تا خودکفایی» در سایه عنایات امام عصر (عج) و همچنین در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در خصوص تربیت نیروی متخصص جوان برای حضور فعال در بازار اشتغال برگزار خواهد شد.

متالوگرافی از ابتدایی‌ترین و درعین‌حال از مهم‌ترین مهارت‌های موردنیاز یک متالورژ می‌باشد. در این علم که منشأ اصلی آن علم بلورشناسی می‌باشد، با استفاده از تکنیک‌های عملی آماده‌سازی نمونه، شرایط را برای مطالعه ساختار درون فلزات مهیا نموده و سپس با استفاده از ابزارهای دقیق و با بررسی علمی فازهای تشکیل‌دهنده‌ی یک نمونه نسبت به پیش‌بینی خواص و همچنین عملکرد آلیاژ موردنظر در شرایط مختلف می‌پردازیم.

بدون شک مسابقات علمی نقشی بی‌بدیل در تحرک دانشجویان در فضای رقابتی سالم و همچنین توسعه نشاط علمی و همچنین اعتلای توجه به مهارت‌های عملی در کنار مباحث نظری موردبحث در فضای دانشگاه، را دارا می‌باشد. دراین‌بین انجمن علمی متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با در اختیار داشتن کادری مجرب و دلسوز و همچنین با طرح برنامه‌ای مدون و دقیق، انشاالله در برگزاری این رویداد تاریخی، تجارب ارزنده‌ای را برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد گذاشت.

 
اطلاعات بیشتر و ثبت نام : 

www.metallography-kiau.ir

تاریخ های مهم :  

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!